برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
دانلود پایان نامه های رشته حقوق

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه زنجان

دانشکده علوم انسانی

گروه زبان و ادبیات فارسی

پایان نامه برای دریافت درجه ی  کارشناسی ارشد در رشته ی زبان و ادبیات فارسی

عنوان:

فهرست موضوعی اشخاص در شاهنامه فردوسی از هفت خان اسفندیار تا پایان پادشاهی قباد

استاد راهنما:

دکتر فریده وجدانی

استاد مشاور:

دکتر قربان ولیئی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی از داستان های بسیاری تشکیل یافته است . در عین حال هر یک از داستان‏های این اثر حماسی عظیم دارای شخصیّت های فراوانی است که مطالعۀ تک تک حوادث زندگی این شخصیت‏ها به صرف زمان بسیاری نیازمند است و این احتمال وجود دارد که همین حجم انبوه در عدم رغبت به خوانش این متن ارزشمند مؤثر افتد .پژوهش حاضر جهت تسهیل در امر دستیابی به اطلاعات موجود در شاهنامه با صرف زمان کمتر، به بررسی اقدامات، رفتار ها و حوادث زندگی پادشاهان، پهلوانان و سایر اشخاص در شاهنامۀ  فردوسی پرداخته و با عنوان بندی، فهرست کردن و ارائۀ آن‏ها با ترتیبی منطقی، این امکان را برای خواننده فراهم آورده است که با یک بار نگاه کردن به فهرست اقدامات و حوادث مهمّ زندگی آنان، آشنایی کلی با چگونگی حضور شخصیت‏ها در شاهنامه پیدا کند وبدون اتلاف وقت و سردرگمی ، به سراغ حادثۀ خاصی برود که خواهان مطالعه وکسب آگاهی بیشتر دربارۀ آن است.

مقدمه:

شاهنامۀ فردوسی بزرگترین منظومۀ حماسی زبان فارسی و آیینۀ تمام نمای فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم ایرانیان است. این شاهکار بزرگ ادبی، دارای شهرتی جهانی بوده و به مثابۀ شناسنامه و سند هویّت ملّت ماست. شاهنامه سرگذشت قوم ایرانی را از آغاز آفرینش جهان و نخستین فرمانروایان ایران تا زمان شکست آخرین امپراتور ساسانی از سپاه اسلام، دربر می‏گیرد، بنابراین از داستان­های بسیاری تشکیل یافته و محدودۀ زمانی آن نیز طولانی است. اشخاص متعددی در داستان­های آن نقش­آفرینی کرده­ و با اقدامات خود در روند داستان­ها تأثیرگذار و از آن‏ها تأثیرپذیر بوده­اند. آشنایی با این اشخاص گرچه ممکن است مطلوب و دلخواه باشد؛ امّا مطالعۀ حوادث زندگانی و اقدامات فرد فرد آن‏ها با توّجه به حجم شاهنامه مستلزم صرف زمان بسیاری است و نیز هیچ منبع مدوّن و طبقه بندی شده‏ای وجود ندارد تا هر پژوهشگری بتواند بدون جست وجوی بخش اعظمی از شاهنامه و مطالعه تک تک ابیات آن، به آسانی به اطلاعاتی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند.

پژوهش حاضر به منظور تسهیل در امر دستیابی به اشخاص داستان­ها و حوادث زندگی آن­ها کوشیده است فهرستی موضوعی از اشخاص شاهنامه به دست دهد تا ابتدا مانند هر فهرست دیگری با ترتیب الفبایی بتوان به سهولت و  بدون اتلاف وقت و سردرگمی شخصیّت مورد نظر را از میان اشخاص بسیاری که نامشان در شاهنامه آمده است، یافت؛ و سپس با مراجعه به نام آن شخص به تمامی حوادث زندگی و اقدامات او پی برد و بر مطالب داستان­ها احاطۀ کافی پیدا کرد. همچنین در ارائه مطالب سعی شده است تا جایی که ممکن است بین ماجراهای مربوط به هر شخص پیوند و نظم منطقی رعایت شود تا موضوعات گسیخته و در حکم یادداشت‏های پراکنده نباشد. هدف ما این بوده‏است که خوانندگانی که قصد مطالعه و آشنایی با هر یک از اشخاص شاهنامۀ فردوسی را دارند و بنا به هر علّتی امکان بررسی تمامی ابیات، برای آن­ها فراهم نیست با صرف مدّت زمان کمتری از رفتارها واقدامات شخص مورد نظر خود آگاهی پیدا کنند.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد واحد بردسیر

دانشکده علوم انسانی، گروه زبان و ادبیّات فارسی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)

گرایش: زبان ادبیّات فارسی

عنوان:

فرهنگ عامه مردم منطقه گنجان

استاد راهنما:

جناب آقای دکتر اسفندیارپور

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

فصل اول کلیات تحقیق

بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………3

اهمیت وضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………….4

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………..4

پرسشهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………….4

فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………….5

فصل دوم

پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………..7

وجه تسمیه گنجان…………………………………………………………………………………………………8

موقعیت جغرافیایی…………………………………………………………………………………………………8

محله های مسکونی کشاورزی……………………………………………………………………………….10

رودخانه های فصلی………………………………………………………………………………………………10

سابقه و بیوگرافی ایل شمس الدینی آداب و رسوم گله داری در عشایر گنجان………………..11

جاهای دیدنی روستای نمونه گنجان…………………………………………………………………………14

فصل سوم

روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………..22

جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………..22

تجزیه وتحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………..22

فصل چهارم

بخش اول

توضیح در مورد فرهنگ عامیانه وتاریخچه آن…………………………………………………….24

مراسم واعیاد……………………………………………………………………………………………………25

عقاید و باورها……………………………………………………………………………………………….38

بازیهای محلی………………………………………………………………………………………………..53

نان ها وغذاهای محلی………………………………………………………………………………………..56

پوشاک…………………………………………………………………………………………………………….60

بخش دوم

دوبیتی های محلی……………………………………………………………………………………..64

لالایی………………………………………………………………………………………………………….98

آبادون ها………………………………………………………………………………………………………104

ضرب المثل به ترتیب حروف الفبا……………………………………………………………………118

چیستان ………………………………………………………………………………………………………129

داستان…………………………………………………………………………………………………………132

بخش سوم

اصطلاحات محلی

همخوان ها…………………………………………………………………………………………………148

الف……………………………………………………………………………………………………………..153

ب……………………………………………………………………………………………………………..157

پ……………………………………………………………………………………………………………….160

ت………………………………………………………………………………………………………………..164

ج……………………………………………………………………………………………………………..167

چ……………………………………………………………………………………………………………..170

ح……………………………………………………………………………………………………………..172

خ……………………………………………………………………………………………………………….173

د………………………………………………………………………………………………………………….175

ر……………………………………………………………………………………………………………….177

ز………………………………………………………………………………………………………………….179

س………………………………………………………………………………………………………….181

ش………………………………………………………………………………………………………………185

ص………………………………………………………………………………………………………………187

ط……………………………………………………………………………………………………………….187

ع………………………………………………………………………………………………………………188

غ……………………………………………………………………………………………………………….189

ف……………………………………………………………………………………………………………..189

ق………………………………………………………………………………………………………………..191

ک……………………………………………………………………………………………………………193

گ……………………………………………………………………………………………………………..197

ل………………………………………………………………………………………………………..201

م……………………………………………………………………………………………………………..204

ن………………………………………………………………………………………………………………208

و……………………………………………………………………………………………………………….211

ه………………………………………………………………………………………………………………213

ی………………………………………………………………………………………………………………215

فصل پنجم نتیجه گیری

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………..218

پیشنهادها……………………………………………………………………………………………..219

محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………….219

منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………..220

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A.»

گرایش: زبان و ادبیات فارسی

 عنوان:

کتاب شناسی دستور زبان فارسی دوره معاصر (کتاب، مقاله، همایش) 1300 تا 1383

استاد راهنما:

دکتر احمد کرابی

استاد مشاور:

دکتر محمدرضا راشد محصل

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

پیشگفتار………………………………………………………………………………………….. الف

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 1

فصل اول ـ کتاب‌ها………………………………………………………………………………… 1

فصل دوم ـ پایان‌نامه‌ها…………………………………………………………………………… 89

فصل سوم ـ مقاله ها………………………………………………………………………………149

نمایه………………………………………………………………………………………………. 455

چکیده:

در عصری که بدان عصر انفجار اطلاعات گفته می‌شود و روزانه هزاران داده به صورت منابع دیداری و شنیداری، چاپی و غیرچاپی، در سراسر جهان تولید می‌شود و به انبوه چندمیلیونی اطلاعات موجود می‌پیوندد؛ وجود کتاب شناسی‌ها، با توجه به نقش بنیادین تحقیق، برای دسترسی هرچه زودتر منابع و جلوگیری از تکرار چندباره پژوهش‌های انجام شده، برای محققان و علاقمندان، ضروری به نظر می‌رسد. کتاب شناسی حاضر که پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است؛ با همین هدف گردآوری شده است. این کتاب شناسی که نوعی کتاب شناسی موضوعی و توصیفی به شمار می‌رود و برپایه آیین نگارش علمی نوشته شده است؛ کتاب‌ها، مقاله‌ها و پایان‌نامه‌هایی را که در فاصله سالهای 1300 تا 1383 درباره دستور زبان فارسی و گویش‌های ایرانی نوشته شده است، معرفی می‌کند. همچنین مواردی چون پرسش و پاسخ‌ها، نکته‌ها، گزارش‌، و مصاحبه و معرفی کتاب نیز آورده شده است. منابعی که توسط گردآورنده به طور مستقیم دیده نشده است. این اثر، با نمایه‌هایی چون نمایه عنوان و نمایه اشخاص پایان می‌یابد.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه لرستان

دانشکده­ی ادبیات و علوم انسانی

گروه زبان و ادبیات فارسی

پایان­ نامه­ دوره کارشناسی ارشد

پایان­ نامه برای دریافت درجه­ کارشناسی ارشد در رشته­ی زبان و ادبیات فارسی

عنوان:

مقایسه­ تطبیقی جایگاه زن در اشعار ژاله قائم مقامی با ژاله اصفهانی

استاد راهنما:

دکتر طاهره صادقی تحصیلی

استاد مشاور:

دکتر محمدرضا حسنی جلیلیان

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در این پایان­نامه سعی بر این است تا نگرش زن ژاله قائم­مقامی و ژاله اصفهانی نسبت به زن بررسی گردد. در این پژوهش ابتدا مباحثی به مفاهیم، کلیّات و تعاریف جایگاه زن در تاریخ ادب فارسی اختصاص داده شده و سپس به معرفی دو شاعر و آثار آنها پرداخته شده است. فرایند پژوهش نشان داد که وجوه افتراق و اشتراکی در زمینه نگرش آنها به زن وجود دارد. از وجوه اشتراک آنها می­توان به دفاع از حقوق زن، تکریم شخصیت زن، امید به بهروزی زنان، احترام به مقام مادر، تشویق و ترغیب زنان به سمت آزادی، ترجیح عشق بر زر و زیور دنیا، تشویق به سوادآموزی و آگاهی اشاره کرد و از وجوه افتراق به مواردی چون: مردستیزی و شوهرستیزی، اعتراض به پدر و مادر و سرزنش و بدگویی از زن در اشعار قائم­ مقامی اشاره کرد، در حالی که در اشعار اصفهانی به علّت زندگی در کشورهای اروپایی و تأثیر جریان روشن­فکری و سازگاری و توفیق در زندگی مشترک به این موارد اشاره نشده است.

فصل اول: کلیات و مفاهیم تحقیق

1-1- کلیات

1-1-1- بیان مسأله

ژاله قائم ­مقامی و ژاله اصفهانی هر دو از شاعران معاصرند و هر دو ناکامی­های خود را به صورت شعر نگاشته­ اند. ژاله قائم­ مقامی در اشعارش به موضوعاتی از قبیل مظلومیت و دفاع از حقوق زن، انتقاد از جهل و عقب­ماندگی زنان و تحلیل موجبات آن می­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­پردازد.

ژاله اصفهانی سرگذشت خود را در کتاب«سایه­ی سال­ها» نوشته است و در آن به نابرابری­هایی که درجامعه وجود داشته مثل: نابرابری­های دختر و پسر، زن و مرد، فقیر و غنی اشاره می­کند.

ژاله قائم­ مقامی نوعی ادبیات زنانه را آغاز کرد که پیش از او سابقه نداشت او به سلیقه مردان ننوشت و از آنها تقلید نکرد و با حدیث نفس و فردیت زنانه­اش زبان زنانه­ای آفرید که نقش آرزوهای بی­پرده یک زن بر صحفه کاغذ بود. اشعارش رنج­نامه و تجربه­های اندوه­بار یک زن است که گاه با خود و گاه با دوستی صمیمی و خیالی درد و دل می­کند. شعر او بیان درونی احساس و عاطفه و مشکلات فردی اوست، او چیرگی مرد بر زن در اجتماع وحقارت و ضعف زن در برابر مرد دید و از زنان خواست برای آزادی خود کوششی کنند:

دست و پایی، همتی، شوری، قیامی، کوششی                          شهرِهستی جان من جز عرصه ناورد نیست

آخر ای زن جنبشی کن تا ببیند عالمی                                       آنچه زن را هست زان بیشتر در مرد نیست

(قائم­ مقامی، 1345: 5)

هر دو شاعر به موضوع زن و مشکلات مربوط به زن توجه داشته ­اند اما توجه و تجلی این موضوع درآثار قائم­مقامی بیش از ژاله اصفهانی است.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه شهرکرد

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

پایان­ نامه‌ کارشناسی ارشد رشته­ زبان و ادبیات فارسی

عنوان:

مقایسه و بررسی محورهای زبان و اندیشه در آثار منیرو روانی پور و بیژن نجدی 

استاد راهنما:

دکتر سید کاظم موسوی

استاد مشاور:

دکتر جهانگیر صفری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

فصل اول:

1-1 مقدمه———————————————————————————– 6

1-2 اهداف اصلی طرح————————————————————————– 9     

1-3- ارایه فرضیات—————————————————————————– 9

1-4- پیشینه تحقیق و بررسی منابع————————————————————— 9

1-5- روش کار——————————————————————————- 11

فصل دوم

2-1- پیشینه داستان نویسی ——————————————————————- 12

2-1-1-ادبیات داستانی———————————————————————— 13      

2-1-2-رمان———————————————————————————14

2-1-3-داستان کوتاه————————————————————————– 15 

2-2- موضوع ——————————————————————————– 17     

2-2-1- درونمایه —————————————————————————–17  

2-2-2- اندیشه——————————————————————————-17

2- 3- لحن———————————————————————————- 18

2-4- سبک———————————————————————————-19

فصل سوم

3-1- زندگی و آثار منیرو روانی­پور———————————————————— 20

3-2- اندیشه‌ها و مضامین اجتماعی و روانی (روان‌شناختی)———————- 22

3-2-1-اندیشه زنان————————————————————————– 22

3-2-1-1- سیمای مرد———————————————————————— 24

3-2-1-2- زنان روشنفکر———————————————————————- 28

3-2-1-2-1- طرد شدن زنان از خانواده———————————————————- 29

3-2-1-2-2-نفرت از زندگی اشرافی ————————————————————- 30

3-2-1-2-3- کار و نوشتن——————————————————————— 31

3-2-1-2-4-نداشتن خانه و سرپناه————————————————————– 33

3-2-1-2-5- تنهایی————————————————————————- 34

3-2-1-3- زنان و خانواده———————————————————————- 34

3-2-1-4- فرزند و وابستگی به فرزند————————————————————- 36

3-2-1-5- انتظار—————————————————————————– 39

3-2-1-6- ازدواج—————————————————————————– 42

3-2-1-6-1- ازدواج نامتناسب و اجباری- ——————————————————— 42

3-2-1-6-2- ازدواج پاک و متناسب————————————————————– 43

3-2-1-6-3- ازدواج آزاد———————————————————————– 45

3-2-1-7- زنان و پیری———————————————————————— 46

3-2-1-8-آموزش و یادگیری——————————————————————- 46

3-2-1-9- اندیشه فمینیستی—————————————————————— 47

3-2-2- اندیشه ناتورالیستی——————————————————————– 53

3-2-3- فقر——————————————————————————– 55

3-2-4- فساد——————————————————————————– 57

3-2-5- کشف نفت————————————————————————— 58

3-2-6-کمبود امکانات آموزشی—————————————————————— 58

3-2-7- قاچاق——————————————————————————- 59

3-2-8- مهاجرت—————————————————————————– 59

3-2-9- تقابل سنت و مدرنیته—————————————————————— 59

3-2-9- 1- طبیعت گرایی(عشق به طبیعت)—————————————————— 60

3-2-10- عشق—————————————————————————— 62

3-2-10-1-عشق زمینی————————————————————————62

3-2-10-1-1- عشق و عصمت—————————————————————– 63

3-2-10-1-2 -عشق و عقل——————————————————————– 64

3-2-10-1-3- عشق یک نیاز—————————————————————— 65

3-2-10-2- عشق آسمانی——————————————————————— 67

3-2-10-3- عشق به وطن(نوستالژی وطن)——————————————————- 70

3-2-11- جبرگرایی————————————————————————– 72

3-2-11-1-جبر تقدیر(تقدیرگرایی)————————————————————– 72

3-2-11-2- جبر محیط———————————————————————– 73

3-2-11-3- جبر سنت­ها———————————————————————- 74

3-2-12- زندگی—————————————————————————– 75

3-2-13- مرگ——————————————————————————  76

3-2-13-1- مرگ پذیری——————————————————————— 77

3-2-13-2- مرگ گریزی——————————————————————— 78

...

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان

دانشکده علوم انسانی

گروه زبان و ادبیات فارسی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

گرایش: زبان و ادبیات فارسی

عنوان:

قهر و لطف در دفتر اول و دوم و سوم مثنوی معنوی مولانا

استاد راهنما: 

دکتر قاسم انصاری

استاد مشاور:

دکتر حمید طاهری  

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

مقدمه……………………………………. 1

پی نوشت ها………………………………….. 3

فصل اول – کلیات تحقیق

1-1. بیان مسأله…………………………………… 5

1-2. تاریخچه موضوع…………………………………… 5

1-3. ضرورت، اهداف و اهمیت موضوع…………………………………… 5

1-4. پرسش های تحقیق و فرضیه ها………………………………….. 7

1-5. روش تحقیق……………………………………. 7

1-6. مروری بر پیشینه تحقیق……………………………………. 7

1-7. فایده تحقیق……………………………………. 7

پی نوشت ها…………………………………..9

فصل دوم – شرح احوال و آثار مولانا

2-1. احوال و آثار مولانا………………………………….. 11

2-2. آثار مولانا………………………………….. 12

2-2-1.آثار منظوم…………………………………… 12

2-2-2.آثار منثور…………………………………… 13

2-3. مثنوی و جایگاه والای آن در بین متون عرفانی………….. 13

2-4. تاثیرات مولانا در غرب و شرق………………………………. 17

پی نوشت ها………………………………….. 26

فصل سوم- تعاریف

3-1. درآمدی بر لطف و قهر…………………………………… 28

3-2. تعریف لغوی و اصطلاحی لطف……………………………. 29

3-2-1-ویژگی های لطف خداوند…………………………………… 30

3-2-2. لطف عام و لطف خاص…………………………………….. 35

3-2-2-1. لطف عام…………………………………… 36

3-3. تعریف لغوی و اصطلاحی قهر………………………………….. 38

3-3-1. ویژگیهای قهر خدا………………………………….. 40

3-4. تشخیص لطف و قهر…………………………………… 41

3-5. قهر و لطف با هم است……………………………………. 43

3-5-1. لطف قهر نمای……………………………………. 44

3-5-2. قهر لطف نمای…………………………………… 46

3-6. سبقت لطف بر قهر…………………………………… 48

3-7. مظاهر سبقت لطف بر قهر…………………………………… 49

3-7-1. عفو فرشتگان…………………………………… 49

3-7-2- آماده شدن انسان برای امتحان الهی………………… 49

3-7-3- پیروزی انبیاء…………………………………… 50

3-7-4-توبه کافران…………………………………… 50

3-8. فرق لطف حق با لطف خلق……………………………………. 50

3-9. لطف و رحمت را از خدا باید آموخت………………………… 51

3-10. چه اموری فقط با لطف حق انجام می شود؟…………… 52

– برطرف شدن پلیدی درون…………………………………… 52

– فنای نفس……………………………………. 52

– بینا شدن چشم بصیرت……………………………………. 52

– ره یافتن مریدان به ژرفای سخن پیران…………………………… 53

– از بین رفتن سحر و جادو…………………………………… 53

3-11 . فقط از خدا باید درخواست لطف کرد…………………… 53

پی نوشت ها………………………………….. 55

فصل چهارم-لطف وقهر در عرفان اسلامی

4-1. جایگاه قهر و لطف در عرفان…………………………………… 60

4-2. صفات قهر و لطف از منظر عرفان اسلامی………………… 64

4-3. نظر عرفا در باب جلال و جمال………………………………… 66

4-4. صفات الهی از منظر کلامی (اشاعره، معتزله، شیعی)……………. 75

4-4-1. صفات الله (جل جلاله) …………………………………..75

4-4-2. صفات الهی از نظراشاعره………………………………….. 77

4-4-3. صفات الهی از دید معتزله…………………………………… 77

4-4-4. صفات خدا در کلام امامیه…………………………………… 78

پی نوشت ها………………………………….. 83

فصل پنجم-جلوه های لطف الهی در مثنوی

جلوه های لطف الهی در مثنوی ……………………………….. 88

5-1 . آفرینش هستی……………………………………. 88

5-2 . تداوم حیات……………………………………. 89

5-3 . فراهم آوردن اسباب طبیعی که برای حیات مفید است……….. 91

5-3-1 . رزق و روزی…………………………………… 91

5-3-2 . وجود و مهر مادر…………………………………… 92

5-3-3 : شب……………………………………. 92

5-3-4 . روز…………………………………… 93

5-3-5 . آب……………………………………. 93

5-3-6 . دریا………………………………….. 94

5-3-7 . باد…………………………………… 95

5-3-8 . بهار…………………………………… 96

5-3-9 . همزیستی اضداد…………………………………… 96

5-4 . وجود انبیا و صالحان…………………………………… 97

5-5 . فرشتگان…………………………………… 106

5-6 . توبه…………………………………… 107

5-7 . تبدیل سیّئات به حسنات……………………………………. 108

5-8 . تربیت و هدایت انسان…………………………………… 109

5-9 . لطف خدا بر امّت پیامبر (ص)………………………………….. 111

5-10 . عقل و علم…………………………………… 112

5-11 . صبر و احتساب……………………………………. 113

5-12. امتحان الهی و سختی های زندگی……………………………………. 114

5-13 . دعا………………………………….. 117

5-14 . تسکین غم و از یاد بردن مصیبت……………………………………. 118

5-15 . قبولی طاعات……………………………………. 119

5-16 . بهشت……………………………………. 119

5-17 . شفاعت……………………………………. 120

5-18 . رؤیت……………………………………. 121

پی نوشت ها………………………………….. 123

فصل ششم-کمند لطف الهی در مثنوی

6-1 . آنچه که درهای لطف را بر انسان می گشاید……………… 128

6-1-1 . توحید…………………………………… 128

6-1-2 . مبارزه با نفس…………………………………….. 128

6-1-3 . شکر نعمت……………………………………. 130

6-1-4 . صبر و رضا………………………………….. 131

6-1-5 . خشوع…………………………………… 133

6-1-6 . توبه…………………………………… 134

6-1-7. اعتراف به گناه و نقص…………………………………….. 135

6-1-8 . گریه و تضرّع…………………………………… 136

6-1-9 . سخن های دقیق و مناسب……………………………………. 139

6-1-10 . تسبیح و ذکر پاک حق……………………………………. 139

6-1-11 . راستی یا خاموشی……………………………………. 141

6-1-12 . به کارگیری اموال برای دین……………………………………. 142

6-1-13 . همراهی با دیگران…………………………………… 142

6-1-14 . کمک به دیگران…………………………………… 143

6-1-15. قطع امید…………………………………… 143

6-1-16. کوشش در راه معرفت……………………………………. 143

6-1-17 . تقرّب جستن به درگاه الهی……………………………………. 144

6-1-18. حیرانی در برابر معرفت خدا …………………………………..148

6-2. ثمره ی لطف حق……………………………………. 148

6-3. نتایج دور بودن از لطف خدا………………………………….. 149

6-4. موانع لطف و رحمت……………………………………. 150

پی نوشت ها………………………………….. 155

فصل هفتم-شراره های قهر در مثنوی

قهر الهی به چه صورتهائی بر انسان وارد می شود؟…………………. 160

7-1. مظاهر طبیعی……………………………………. 160

7-1-1. خزان…………………………………… 160

7-1-2. باران…………………………………… 161

7-1-3. خشکسالی…………………………………… 161

7-1-4. بیماری……………………………………. 161

7-1-5. آتش…………………………………….. 161

7-1-6. عذاب اقوام گذشته به وسیله ی عوامل طبیعی…………… 162

7-2. مبدَل شدن حس ها………………………………….. 165

7-3. دیو و ابلیس…………………………………….. 167

7-4. آتش دوزخ……………………………………. 168

پی نوشت ها………………………………….. 169

فصل هشتم-ریسمان قهر از دیدگاه مولانا

8-1. آنچه که موجب قهر الهی می شود…………….. 171

8-1-1. ادّعای خدایی کردن…………………………………… 171

8-1-2. دوروئی……………………………………. 172

8-1-3. عمل نکردن به وظایف بندگی……………………………………. 173

8-1-4. نداشتن معرفت حقیقی……………………………………. 173

8-1-5. بعضی از دعاها………………………………….. 174

8-1-6. غرور بر دین……………………………………. 175

8-1-7. لاف زدن…………………………………… 175

8-1-8. ناسپاسی……………………………………. 176

8-1-9. تکبر و خودخواهی……………………………………. 176

8-1-10. تمسخر و غیبت……………………………………. 177

8-1-11. تمارض…………………………………….. 178

8-1-12. حسد…………………………………… 178

8-1-13. دوست نااهل……………………………………. 178

8-1-14. شکستن سوگند…………………………………… 179

8-1-15. ظلم و شقاوت……………………………………. 180

8-1-16. مدح شقی……………………………………. 181

8-2. آثار و نتایج قهر الهی……………………………………. 181

8-3. راه امان از قهر الهی……………………………………. 182

– پیروی و دوستداری پیامبر (ص) …………………………………..183

– فرو بردن خشم…………………………………… 183

– مرگ اختیاری……………………………………. 183

– تضرع و دعا………………………………….. 184

– صدقه…………………………………… 184

8-4. عتاب بر پیامبران…………………………………… 184

پی نوشت ها …………………………………..187

فصل نهم-از نگاه مثنوی لطف یا قهر؟

9-1. عاشقم بر قهر و بر لطفش…………………………………….. 190

9-2. موارد دعا برای درخواست لطف الهی………………………. 192

پی نوشت ها………………………………….. 193

فصل دهم-گذری بر تشبیه‎ها و استعاره‎های لطف و قهر در مثنوی

 گذری بر تشبیه‎ها و استعاره‎ها………………………………….. 194

پی نوشت ها …………………………………..203

نتیجه گیری و پیشنهادها

نتیجه گیری……………………………….. 205

پیشنهادها …………………………………… 207

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

عنوان پایان نامه:

فرهنگ اصطلاحات عرفانی گلشن راز و شرح آن ها بر اساس کشف المحجوب، رساله ی قشیریّه، مرصادالعباد و کیمیای سعادت

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

مقدمه:

به نام آن که جان را فکرت آموخت               چراغ دل به نور جان بر افروخت      

چون انسان موجودی اجتماعی است این نیاز را در خود احساس کرد که نمی تواند به تنهایی و بدون ارتباط برقرار کردن با دیگران به حیات خود ادامه دهد بنابراین برای انتقال مقاصد خود و درک مقاصد دیگران از زبان بهره گرفت و الفاظ و واژگان را به خدمت خود درآورد و از آن ها استفاده نمود.

هریک از این واژگان دارای معانی و تعابیر خاصی هستند که بعضی اثر کثرت استعمال   جنبه ی اصطلاحی یافته اند. «آن چه در عرف اهل علوم و فنون، اصطلاح خوانده می شود، واژه ها و تعابیر خاصی است که برای افاده ی معنایی خاص وضع شده، یا در اثر کثرت استعمال در هر علم و فن، به تدریج معانی خاص از آن اراده شده و حالت اصطلاحی یافته است . مفاهیم اصطلاحی واژه ها نیز همانند مفاهیم لغوی آن ها، به دو حالت است: یا تعیینی است یعنی با قصد و اراده وضع می گردد و یا تعینی است یعنی واژه ای به تدریج معنای لغوی و مطابقی خود را  از دست می دهد و در یک علم، جنبه ی اصطلاحی می یابد، که عموماً معنای اصطلاحی واژه، با معنای لغوی آن  متناسب است».[1]

در مورد اصطلاحات صوفیه نیز چنین است برخی از اصطلاحاتی را که صوفیان در آثار خود به کار برده اند از قرآن کریم، کلمات بزرگان دین، روایات و احادیث گرفته اند.

رواج تصوف و پیدایش مکتب های صوفیه در طی چهار قرن در جهان اسلام، ظهور انبوهی از تعبیرات و اصطلاحات را در برداشت که در آثار یا سخنان نقل شده از عرفا، پراکنده بود. صوفیان یا شاعران صوفی را باید نخستین گرد آورندگان اصطلاحات تصوف، به حساب آورد.[2]

برای ادراک عمیق معانی متون متصوفه، ابتدا بایستی مفاهیم اصطلاحات مندرج در آن ها را فهمید. فرهنگ های مصطلحات عرفانی عرفا در فهم و تبیین این متون نقش اساسی و حیاتی دارند. این فرهنگ ها راه پر فراز و نشیبی را طی نموده اند تا این که به شکل امروزی در آمده اند.

از روزگاران گذشته کتب بسیاری باقی مانده است که عنوان فرهنگ را ندارند، ولی دارای فواید فراوانی همچون فرهنگ ها هستند. مانند: صد میدان، منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری و … ، برخی دیگر از کتب برای تبیین و تشریح اصطلاحات عرفانی تألیف شده اند که در این میان می توان به شرح اصطلاحات صوفیه عبدالرزاق کاشانی، اصطلاحات صوفیه ابن عربی، رشف الالحاظ و …اشاره کرد. در برخی دیگر از کتب صوفیه به بخش هایی برخورد می کنیم که به تشریح اصطلاحات عرفانی عارفان اختصاص یافته است اللمع فی التصوف از سراج طوسی، رساله ی قشیریه از ابوالقاسم قشیری، کشف المحجوب از هجویری غزنوی، کیمیای سعادت تألیف غزالی از این دسته کتاب هاست.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه کردستـان

دانشکده ادبیّات و علوم انسانی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشتۀ زبان و ادبیّات فارسی

عنوان:

مقایسۀ سبک شناسانۀ اشعار حافظ و اشعار محوی

استاد راهنما:

جناب آقای دکتر عباس اطمینانی

استاد مشاور:

جناب آقای دکتر نجم‌الدین جبّاری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

بخش اول کلیات

مقدمه……………………………………………………………………………………………….. 2

1-1) بیان مساله……………………………………………………………………………….. 20

1-2) فرضیه‌های تحقیق……………………………………………………………………. 20

1-3) اهداف تحقیق………………………………………………………………………….. 20

1-4) پیشینۀ تحقیق………………………………………………………………………… 20

بخش دوم تجزیه و تحلیل

مقدمه ……………………………………………………………………………………………. 24

فصل اول (سطح زبانی)…………………………………………………………………. 25

2-1-1) سطح آوایی یا موسیقایی…………………………………………………………………… 25

2-1-1-1) موسیقی بیرونی………………………………………………………………………….. 25

2-1-1-2) موسیقی کناری………………………………………………………………………….. 28

2-1-1-3) موسیقی درونی………………………………………………………………………….. 41

2-1-2) سطح لغوی………………………………………………………………………………………….. 54

2-1-3) سطح نحوی………………………………………………………………………………………… 67

فصل دوم (سطح ادبی) ………………………………………………………………… 74

2-2-1) صور خیال…………………………………………………………………………………………… 75

2-2-2) صناعات بدیع معنوی………………………………………………………………………… 92

2-2-3) قالب‌های شعری در دیوان حافظ و محوی……………………………………….. 98

فصل سوم (سطح فکری)……………………………………………………………… 101

حافظ…………………………………………………………………………………………………….. 103

مداحی حافظ……………………………………………………………………………………………… 104

نگاه حافظ به زندگی……………………………………………………………………………………. 104

بازتاب اوضاع زمانه در شعر حافظ………………………………………………………………. 105

محوی………………………………………………………………………………………………………… 105

انسان کامل………………………………………………………………………………………………… 106

حقیقت محمّدی…………………………………………………………………………………………. 107

فنا………………………………………………………………………………………………………………. 108

بازتاب اوضاع زمانه در دیوان اشعار محوی…………………………………………………. 109

روح ملی گرایانه و حس ناسیونالیستی در اشعارمحوی …………………………………… 110

اندیشه‌های مشترک در دیوان حافظ و محوی ………………………………………………. 111

دستاوردها (نتیجه گیری)……………………………………………………………………. 127

فهرست منابع و مآخذ…………………………………………………………………………. 132

ضمایم و نمودارها………………………………………………………………………………… 136

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………….. 145

 

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه ایلام

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی 

عنوان:

صور خیال در غزلیّات نظیری نیشابوری

استاد راهنما:

دکتر علیرضا شوهانی  

استاد مشاور:

دکتر رحمان ذبیحی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب:

مقدمه………………………………… 1

فصل او ل: کلیات تحقیق

1-1. شرح و بیان مسأله‌ی پژوهش…………………………………. 4

1-2. ضرورت و اهمیّت موضوع تحقیق………………………………… 5

1-3. اهداف تحقیق………………………………… 5

1-4. سوالات تحقیق………………………………… 5

1-5. پیشینه‌ی علمی موضوع تحقیق………………………………… 5

1-6. روش تحقیق………………………………… 6

فصل دوم: شرح احوال و زندگانی نظیری نیشابوری

2-1. زندگی نظیری نیشابوری………………………………… 8

2-2. نگاه نظیری نیشابوری به شاعران متقدم………………………….. 11

2-3. سبک شعری نظیری نیشابوری………………………………… 12

2-4. ویژگی‌های سبک هندی………………………………… 13

2-5. ویژگی‌های بیان نظیری نیشابوری………………………………… 15

فصل سوم: تشبیه، تمثیل و اسلوب معادله

3-1. تشبیه……………………………….. 18

3-2. تقسیم‌بندی تشبیه براساس مفرد و مرکب بودن…………………….. 25

3-3. انواع تشبیه بر پایه‌ی وحدت و تعدد طرفین………………………….. 32

3-4. تشبیه بلیغ……………………………….. 35

3-5. تمثیل و اسلوب معادله……………………………….. 36

فصل چهارم: استعاره

4-1. استعاره………………………………. 43

4-2. بخش اول: استعاره‌ی مصرحه……………………………….. 44

4-3. بخش دوم: استعاره‌ی مکنیه……………………………….. 54

4-4-بخش سوم: تشخیص………………………………….. 55

4-5. بخش چهارم: اضافه‌ی استعاری………………………………… 58

فصل پنجم: کنایه

5-1. کنایه……………………………….. 61

5-2. انواع کنایه…………………………….61

5-3. گونه‌های کنایه بر پایه‌ی وسائط………………………………… 62

5-4. کنایه بر پایه‌ی مکنّیٌ عنه……………………………….. 66

5-5. عناصر کنایه در غزلیّات نظیری نیشابوری…………………….. 70

5-6. عناصر قرآنی………………………………… 71

5-7. عناصر اساطیری………………………………… 72

5-8. عناصر تاریخی………………………………… 72

5-9. عناصر آداب اجتماعی، مذهبی و عامیانه………………………… 74

5-10. مجاز……………………………….. 75

5-11. علاقه‌ی حال و محل یا ظرف و مظروف……………………… 76

5-12. علاقه‌ی کلیت و جزئیت…………………………………. 80

5-13. علاقه‌ی ماکان و مایکون……………………………….. 82

5-14. علاقه‌ی سببیت یا علت و معلول……………………………….. 85

5-15. مجاز به علاقه‌ی لازمیت و ملزومیت………………………… 85

5-16. مجاز به علاقه‌ی آلیت…………………………………. 88

5-17. علاقه‌ی خاص و عام……………………………….. 89

نتیجه گیری………………………………… 90

 منابع………………………………. 93

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد بردسیر

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.A»

عنوان:

صور خیال در غزلیّات خواجوی کرمانی

استاد راهنما:

دکتر هوشمند اسفندیار پور

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

خواجوی کرمانی از شاعران نامدار و بلیغ قرن هشتم و اوایل قرن نهم ه.ق. است. وی به کثرت آثار و کاربرد ترکیبات و تعبیرات و بویژه ارائه نکات بلاغی در غزلیّات خویش، شهره آفاق است. انواع صور خیال از تشبیه و استعاره و کنایه و مجاز، مخصوصاً انواع تشبیه و استعاره را برای القای مفاهیم عاشقانه و عارفانه و آفرینش و پردازش تخیّلات ظریف و دل نشین خویش در ابیات غزلیّات خویش، به کار برده است.

 عنوان پایانه نامه­ی فراروی، صور خیال در دیوان غزلیّات خواجوی کرمانی است، پوهشگر پیش از آغاز این پژوهش،هرگز بر این باور نبود که این شاعر کرمانی، در آفرینش صور خیال براستی بعد از سعدی و حافظ، قرار گیرد امّا پژوهشگر مستمر در اغلب ابیات غزلیّات وی، استادی و توانمندی طبع این شاعر را در ارائه و آفرینش زیباترین صور بلاغی در حوزه­ی شعر غنایی بویژه در مطاوی غزلیّاتش، به روشنی و بسیار برجسته، ثابت می کند. خیلِ انبوه صور خیال در دیوان وی، به گونه ای است که کمتر شاعری را در جلوه دادن و نمودار ساختن زیباترین و جذّاب ترین تشبیهات و استعارات، می توان با این شاعر خوش قریحه و پرکار، مقایسه کرد و سنجید. از سعدی و حافظ که بگذریم، خواجوی کرمانی، در عرصه­ی بلاغت، شیواترین و برجسته ترین لطایف و تعبیرات بلاغی را به خوانندگان غزلیّاتش، در دراز نای قرون، هدیه نموده است. نگارنده در چهار فصل، بلیغ­ترین صور خیال فاخر و برجسته­ی شاعر یاد شده را با استناد به تک تک ابیات غزلیّات وی، توضیح داده و همه­ی جوانب بلاغی را در تشریح هر صورت بلاغی و خیالی، مدّنظر داشته است.

فصل اول: کلیات تحقیق

1- مقدمه

درآمد:

نخل بندِ شعرا، کمال الدین ابوالعطا، محمدبن علی، مرشدی کرمانی، عارف بزرگ و شاعر استاد ایران در قرن هشتم هجری ست. نسبت «مرشدی» او به جهت انتساب اوست به فرقه­ی مرشدیّه که پیروان شیخ مرشد ابواسحاق کازرونی بوده اند و عنوان «نخلِ بندِ شعرا» که در غالب مآخذ به وی مکرّر داده شده است. حکایت از تبّحر و کمال او در خَلق معانی و برتری او بر فرهیختگان و ادبای روزگار خویش است.

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()