برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
دانلود پایان نامه های رشته حقوق

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

 پایان ‏نامه کارشناسی ‏ارشد در رشته ‏ی فرهنگ و زبان‏های باستانی

عنوان:

بررسی متن پهلوی ماه فروردین، روز خرداد

(حرف ‏نویسی، آوانویسی، ترجمه، یادداشت‏ ها، اسطوره ‏شناسی و واژه‏نامه ‏ی ریشه‏ شناختی)

استاد راهنما:

دکتر گلنار قلعه‏خانی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

متن پهلوی ماه فروردین روز خرداد با موضوع اساطیری از جمله متونی است که از روزگاران گذشته از زبان فارسی میانه به جای مانده و به دوره‏ی پیش از اسلام برمی‏گردد. در این متن به رویدادهای مهم تاریخ اساطیری دین زردشت که در روز ششم از ماه فروردین اتفاق افتاده است می‏پردازد. از جمله ویژگی‏های این متن کوتاه بودن بیشتر بندهای آن می‏باشد که به صورت جمله‏های مستقل در عبارت خبری آمده است. زبان فارسی میانه و متن‏های بازمانده از آن از نظر مطالب مورد بحث و قواعد و دستور به بررسی دقیق نیاز دارد. بررسی، ترجمه و تجزیه و تحلیل متن‏های فارسی میانه و از جمله این متن نیازمند شناخت و آگاهی بسیار است. واژگان گنجینه‏ای گسترده و ناشناخته است و بررسی موشکافانه، ریشه‏شناختی، ترجمه و تجزیه و تحلیل در آن حس می‏شود، و همچنین از جهت شیوه‏ی آوانگاری نیز در خور بحث و توجه می‏باشد. نارسایی‏هایی در برخی از متن‏های پهلوی موجود است و کار پژوهشگر این زبان را دشوار می‏کند. در این تحقیق که به شیوه‏ی کتابخانه‏ای صورت گرفته است، متن پهلوی ماه فروردین روز خرداد به دقت حرف‏نویسی، آوانویسی و ترجمه شده است و در ادامه‏ی ترجمه یادداشت‏های اسطوره‏شناختی و زبان‏شناختی ارائه شده است. در پایان با ارائه واژه‏نامه‏ای توصیفی، ریشه‏شناسی به بررسی دقیق ریشه‏ای و مفهوم واژگان این متن اسطوره‏ای پرداخته شده و سیر تحول واژگان را از آغاز تا به فارسی نو مورد مطالعه قرار داده است. امید است ارائه این تحقیق گامی نخست برای بررسی‏های بیشتر و موشکافانه‏تر در متون زبان فارسی میانه به شمار آید.

کلید واژه‏ها:رساله‏های کوچک تعلیمی، فروردین، خرداد، اسطوره و متون پهلوی.

فهرست

عنوان صفحه

 

فصل اول: مقدمه  
1-1 کلیات 2
1-2 اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1-3 هدف تحقیق 6
1-4 پیشینه تحقیق 6
1-5 روش تحقیق 8
   
فصل دوم: معرفی متن پهلوی ماه فروردین روز خرداد  
2-1 محتوای متن 10
2-2 سبک نگارش متن 11
2-3 زمان تألیف متن 14
2-4 نسخه‏ها 14
   
فصل سوم: حرف‏نویسی، آوانویسی، ترجمه و یادداشت‏ها  
3-1 حرف‏نویسی، آوانویسی، ترجمه 17
3-2 یادداشت‏ها 41
   
فصل چهارم: واژه‏نامه  
4-1 واژه‏نامه 135
   
فصل پنجم: نتیجه‏گیری  
5-1 نتیجه‏گیری 210
   
فهرست منابع و مآخذ  
منابع فارسی 212
منابع انگلیسی 217

 

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشکده­ی ادبیّات و زبان­های خارجی

گروه آموزشی زبان و ادبیّات فارسی

 پایان­ نامه­­ برای دریافت درجه ­ی کارشناسی ارشد

در رشته ­ی زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیّات مقاومت و پایداری

 عنوان:

بررسی و تحلیل سبک­ شناسی آثار علیرضا قزوه

 استاد راهنما:

دکتر عسگر صلاحی

 استاد مشاور:

دکتر ابراهیم رنجبر

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

    عنـوان                    صفحـه

فصل اول: کلیّات پژوهش

1-1-بخش اول: کلیات.. 2

1-1-1-بیان مسئله. 2

1-1-1-1-تعریف لغوی سبک­شناسی.. 3

1-1-1-2-انواع مفهوم سبک… 3

1-1-1-3-تقسیم بندی سبک… 3

1-1-1-4-انواع سبک نو. 4

1-1-2-سؤالات اصلی پژوهش… 5

1-1-3-پیشینه­ی تحقیق.. 5

1-1-4- اهداف پژوهش… 6

1-2-بخش دوم: چشم اندازی به زندگانی علیرضا قزوه 7

1-2-1-معرفی علیرضا قزوه 7

1-2-2-زندگی ادبی.. 7

1-2-3-آثار 7

1-2-4-مسؤولیت‌ها 8

1-2-5-جوایز. 8

فصل دوم: مبانی نظری

2-1-بخش اول: سبک­شناسی.. 10

2-2-بخش دوم: نگاهی به ادبیات دفاع مقدس، شعر اعتراض و ادبیات مقاومت و پایداری.. 11

2-2-1-ادبیات دفاع مقدس… 12

2-2-2-شعر اعتراض… 13

2-2-3-ادبیات مقاومت و پایداری.. 13

فصل سوم: بحث و بررسی

3-1-بخش اول: سبک­شناسی آثار منثور علیرضا قزوه 16

3-1-1-سبک­شناسی داستان. 16

3-1-2-بررسی ویژگی­های زبانی، ادبی، فکری دو اثر منثور علیرضا قزوه 16

3-1-2-1-ویژگی زبانی.. 16

3-1-2-2-ویژگی­های ادبی.. 19

3-1-2-3-ویژگی فکری.. 22

3-2-بخش دوم: سبک­شناسی آثار منظوم علیرضا قزوه 24

3-2-2-ویژگی زبانی آثار منظوم علیرضا قزوه 24

3-2-2-1-استفاده فراوان از لغات و اصطلاحات عربی.. 25

3-2-2-2-استفاده فراوان از اسم­های اساطیری و تاریخی.. 27

3-2-2-3-تکرار کلمات.. 28

3-2-2-4-استفاده زیاد از کلماتی چون: شهید و شهادت، خون و سنگ،  صبح و شب.. 30

3-2-2-5-آوردن نام ماه­های قمری.. 31

3-2-2-6-استفاده از آواها و صداها 32

3-2-2-7-آوردن نام­های ائمه و پیامبران. 33

3-2-2-8-کاربرد فراوان واژگان می و عشق و مست.. 34

3-2-2-9-آوردن نام­های فرنگی.. 35

3-2-3-ویژگی های ادبی آثار منظوم علیرضا قزوه 37

3-2-3-1-تشبیه. 37

3-2-3-2-تشخیص… 39

3-2-3-3-تلمیح.. 41

3-2-3-4-واج­آرایی.. 43

3-2-3-5-مراعات نظیر. 45

3-2-3-7-تضاد و طباق.. 46

3-2-3-8-حس­آمیزی.. 47

3-2-1-ویژگی های فکری علیرضا قزوه 48

3-2-1-1-علیرضا قزوه و ادبیات دفاع مقدس… 48

3-2-1-2-علیرضا قزوه و اشعار آیینی و مذهبی.. 60

3-2-1-3-علیرضا قزوه و نهضت عاشورایی.. 62

3-2-1-4-علیرضا قزوه و شعر اعتراض… 69

3-2-1-5-علیرضا قزوه و ادبیات مقاومت و پایداری.. 78

فصل چهارم: نتیجه­گیری

نتیجه گیری.. 86

فهرست منابع و مآخذ. 89

 

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

عنوان :

زبان های دگر در تأملات هستی‌شناسانه

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

  مقدمه  1

زبان هایدگر در تأملات هستی‌شناسانه. 1

زبان هایدگر و مسئله ترجمه. 9

هایدگر و خوانش‌های با گرایش تحلیلی.. 18

والتر کافمن و نقد نیچه‌ای از هایدگر. 24

فهرست منابع   31

راهنمای مخفف‏ها 33

  واژه‏نامه‏ی هایدگر. 41

...

مقدمه

 زبان های دگر در تأملات هستی‌شناسانه

دیدگاه نامتعارف هایدگر درباره زبان و شیوه تجدیدنظرطلبانه‌ی خوانش او از متون سنت فلسفه‏ی غربی و آن ‌چه در این متون بیان یا به عبارتی دقیق‌تر پنهان می‌شود، یکی از وجوه بسیار مهم تفکر اوست. توجه ویژه‏ی او را به زبان باید در پرتو تلاش یکپارچه و دائمی او برای غلبه کردن و فائق آمدن بر متافیزیک فهمید؛ متافیزیکی که بنیاد و اساس شیوه‏ی تفکر غرب مدرن را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر هدف هایدگر روشن کردن فهم پیشاهستی‌شناسانه‌ای از هستی است که سنت غربی درست آن ‌گاه که بر آن تکیه دارد، آن را می‌پوشاند و پنهان می‌کند. این فهم پیشاهستی‌شناسانه که متعلق حقیقی پرسش از معنای هستی است، در زبان خانه کرده است. و از همین رو است که تلاش برای آشکارسازی این فهم بنیادی، ما را از سویی ملزم به درگیری اجتناب‌ناپذیری با زبان متون سنت غربی و ساخت‌گشایی این زبان و از سوی دیگر تلاش برای دستیابی به زبانی نوین که متناسب فهم هستی باشد، می‌کند. هر دو مسیر این جستجو را می‌توان در پاراگرافی از ابتدای هستی و زمان یافت: «ما این وظیفه را ]کشف حجاب از سنت به سوی پرسش از هستی[ به‏مثابه وظیفه‌ای می‌فهمیم که در انجام آن باید با راهنمایی گرفتن از پرسش از هستی، درون‌مایه‏ی سنتی اونتولوژی باستان را ساخت‌گشایی کنیم تا به آن تجربه‌های اصیلی برسیم که در آن‌ها نخستین تعین‌های هستی را که از آن پس هدایت‌کننده‏ی ما بودند به چنگ آوریم» (هایدگر، 1389، 31).

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه هرمزگان

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

 پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

 عنوان پایان نامه:

نمادشناسی حیوانات

 کلیله و دمنه بر مبنای اساطیر هند و ایران

استاد راهنما:

دکتر فرانک جهانگرد

استاد مشاور:

دکتر مصطفی صدیقی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

حضور مؤثر حیوانات در حیات آدمی باعث شده که این موجودات ابتدا در حیات اساطیری و سپس به شکل نمادین در خدمت اندیشه­های انسان قرار گیرد. قابل توجه است که حیوانات علاوه بر حضور در اساطیر و حماسه­ها، بعدها در داستان­های عرفانی، تعلیمی و حکایات پندآموز نیز نقش­آفرینی می­کنند.

یکی از آثاری که حیوانات در آن ایفای نقش می­کنند «کلیله و دمنه» است  که اصل آن به نام «پنجاتنترا» از سرزمین هند و جایگاه رواج و شهرت آن در سرزمین ایران بوده است و در میان هر دو ملت ایران و هند جایگاه و اهمیت ویژه­ای دارد.  با تأمل در نقش و کنش حیوانات این اثر مشاهده می­شود حیوانات نقش­آفرین آن، روزگاری کهن دارای نقش و جایگاه مهمی در اساطیر بوده­اند. برخی حیوانات آن همچنان پشتوانه­ی اساطیری و نمادین خود را حفظ کرده­اند و کنش­های آن­ها نیز مطابق جنبه­ی نمادین­شان در اساطیر است.

 نگارنده در پژوهش حاضر به نمادشناسی حیوانات کلیله و دمنه بر مبنای اساطیر هند و ایران و مقایسه­ی پشتوانه­­ی اساطیری آن­ها در دو سرزمین و همچنین به بررسی کنش­های این حیوانات در حکایت­های کلیله و دمنه، پرداخته است. ساختار پژوهش در نگاهی گذرا چنین است: فصل اول شامل «کلیات» است و فصل دوم به نمادشناسی حیوانات «کلیله و دمنه» بر مبنای اساطیر هند و ایران اختصاص دارد. در فصل سوم، کنش­های حیوانات در «کلیله و دمنه» و ساختار چند حکایت، مورد مقایسه و بررسی قرار می­گیرد. فصل چهارم، شامل نگاهی هر چند گذرا، به جایگاه «کلیله و دمنه» در چند اثر عرفانی است. در فصل پنجم نتیجه­ی مباحث این پژوهش بیان خواهد شد.

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات

 1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..2

1-1: نماد…………………………………………………………………………………………………………………2

1-2: نماد و اسطوره……………………………………………………………………………………………………4

1-3:جایگاه حیوانات در اساطیر……………………………………………………………………………………6

2- ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………………….9

3- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………….10

4- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………10

5- پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………13

فصل دوم: نمادشناسی

ا- حکایت «مرد در چاه»

بخش اول: خلاصه حکایت………………………………………………………………………………………..15

بخش دوم: نمادشناسی ……………………………………………………………………………………………..17

1- زنبور………………………………………………………………………………………………………………..17

2- شتر…………………………………………………………………………………………………………………..17

3- مار……………………………………………………………………………………………………………………18

4- موش………………………………………………………………………………………………………………..19

5- درخت……………………………………………………………………………………………………………..21

6- چاه…………………………………………………………………………………………………………………..21

بخش سوم: تحلیل حکایت………………………………………………………………………………………. 24

2- حکایت «شیر و گاو»

بخش اول: خلاصه حکایت………………………………………………………………………………………..26

بخش دوم: نمادشناسی ……………………………………………………………………………………………..27

1- گاو………………………………………………………………………………………………………………….27

1-1:گاو در اساطیر ایران………………………………………………………………………………………….28

1-1-1: قربانی گاو در آیین میترایی……………………………………………………………………………28

1-1-2:قربانی گاو در آیین زرتشتی……………………………………………………………………………29

1-1-3:جمشید و قربانی گاو……………………………………………………………………………………..30

...

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی

بررسی محتوای موضوعی داستان‌های کوتاه زنان ایرانی دهه‌ی هفتاد

 

استاد راهنما: دکتر علی‌اکبر عطرفی

استاد مشاور: دکتر محمود بشیری

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی

بهمن1390

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

چکیده

در طول دهه هفتاد ادبیات ایران شاهد حضور فزاینده‌ی نویسندگان زن بوده و حدود 370 نویسنده‌ی زن شروع به انتشار اوّلین اثر خود نمودند، یعنی 13 برابر نویسندگان دهه قبل. از این میان 65 نویسنده به نگارش مجموعه داستان روی آورده‌اند و تجربیات خود را پیرامون موضوعات محوری چون مسائل زنان، مسائل اجتماعی و فرهنگی، مسائل سیاسی و مسائل عاطفی بازنمایی کردند. در این پژوهش با توجه به حضور فعّال زنان در عرصه‌های آفرینش ادبی، به بررسی موضوعی 154 داستان‌ کوتاه در قالب 12 مجموعه داستان از 12 نویسنده زن ایرانی در فاصله سال‌های 70 تا 79 پرداخته و نشان ‌داده است که در این برهه از تاریخ ایران مسائل عاطفی مانند تنهایی، ترس، مرگ با 54% بیشترین مضمون را در آثار این نویسندگان به خود اختصاص داده است. پس از آن بیان مسائل اجتماعی و فرهنگی چون فقر، اعتیاد، خرافه‌پرستی و… با 25% بیشترین دغدغه این نویسندگان محسوب می‌گردد و پرداختن به مسائل زنان مانند روزمرگی زندگی زنان، مظلومیّت زنان، زن در خانواده با 15% در سوّمین جایگاه قرار دارد. در پایان مسائل سیاسی مانند: انقلاب، جنگ، مسائل سیاسی روز با 6% کمترین بسامد را در آثار این نویسندگان نشان می‌دهد.

فهرست مطالب
چکیده        سه
فهرست مطالب    چهار
فهرست جداول    هفت
فهرست شکل‌ها (نمودارها)    هشت
1.    فصل اول: تعاریف و کلیّات    1
1.1    مقدمه    1
1.2    بیان مسئله    2
1.3    سؤال‌های تحقیق    3
1.4    پیشینه‌ی تحقیق    3
1.5    فرضیه‌های تحقیق    4
1.6    روش تحقیق    5
1.7    اهداف تحقیق    5
1.8    ضرورت تحقیق    6
2.    فصل دوم: مبانی نظری    8
2.1    ادبیّات فارسی و مسیرهای جدید    8
2.2    رمان و داستان کوتاه در ایران    9
2.3    داستان کوتاه در جستجوی تعریف    10
2.4    داستان کوتاه در ایران    12
2.5    انواع داستان کوتاه    14
2.6    نگاهی اجمالی بر پیشینه‌ی زن در فرهنگ و ادب ایران زمین    16
2.7    داستان‌نویسی زنان    19
2.8    ادبیات داستانی در دهه هفتاد    20
2.9    سیر داستان‌نویسی زنان    22
3.    فصل سوم: زندگی‌نامه، خلاصه داستان، تحلیل، جدول و نمودار    34
3.1    خاطره حجازی    34
3.1.1    خلاصه داستان‌ها    35
3.1.2    جدول و نمودار    42
3.2    4شهلا پروین روح    42
3.2.1    خلاصه داستان‌ها    43
3.2.2    جدول و نمودار    57
3.3    شیوا ارسطویی    58
3.3.1    خلاصه داستان‌ها    58
3.3.2    جدول و نمودار    64
3.4    فاطمه ریسه    65
3.4.1    خلاصه داستان‌ها    65
3.4.2    جدول و نمودار    89

...

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه شیراز

دانشکده­ی ادبیات و زبانهای خارجی

 

پایان نامه­ی کارشناسی ارشد در رشته ­ی

زبانشناسی، گرایش آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

 

 

بررسی ساختار واجی و تحلیل معنایی بیست سوره­ی پایانی قرآن کریم، در قالب نظریه­ی سیستمی‌_ نقشی هلیدی

  

 

استاد راهنما

دکتر مهرزاد منصوری

 

 

شهریور 1392

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

بررسی ساختار واجی و تحلیل معنایی بیست سوره­ی پایانی قرآن کریم،

در قالب نظریه­ی سیستمی‌_ نقشی هلیدی

 

 

یافته های زبانشناسی نوین، قرآن را به عنوان یک گفتمان فراانسانی، از منظری متفاوت بررسی کرده و تفسیر آن را وارد مرحله­ی جدیدی ساخته است. دستاوردهای این علم، در حوزه­های متفاوت معنایی و آوایی می­تواند، به عنوان ابزاری کارآمد در تفسیر قرآن به کار گرفته­شود. هدف پژوهش حاضر، ارائه­ی تفسیر متفاوتی در پرتو نظریه­ی سیستمی- نقشی هلیدی، در زمینه­ی معنایی و ویژگی‌های آوایی و هجایی در حوزه­ی بافتار موسیقی 20 سوره­ی پایانی قرآن کریم است، و به نوعی به بررسی همکنشی و تعامل معناشناسی و واج شناسی در راستای القای بهتر پیام می پردازد. نتیجه­ی بررسی­ها به دستاوردهای مهمی‌منتهی شده‌است. از جمله اینکه ویژگی‌های موسیقایی قرآن، مستقل از معنای آن عمل نمی‌کند و در حقیقت ابزاری است در خدمت انتقال پیام گوینده به مخاطب. همچنین نتایج نشان می‌دهد، که در تفسیر قرآن، می‌توان روش­های جدید زبانشناختی را برای گره گشایی و روشنگری هر چه بیشتر مفاهیم و معانی قرآنی به کار گرفت و دیدگاهی نوین را در تفسیر قرآن مطرح کرد.

واژگان کلیدی: قرآن و زبانشناسی، تفسیر زبانشناختی، زبان شناسی نقش گرا، نظریه­ی سیستمی- نقشی هلیدی، بسامد­های آوایی و هجایی، نظم آهنگ و موسیقی قرآن، سوره­های پایانی جزء سی ام.

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                                     صفحه                          

1- 1 – کلیات.. 2

1-2-  1- زبان قرآن و زبانشناسی جدید. 3

1-2-2- زبان عربی.. 5

1-2- 3- تحلیل گفتمان. 7

1-2- 4 –  متن.. 8

1-2- 5-  موسیقی درونی و نظم آهنگ.. 9

1-3- هدف پژوهش… 10

1-4-  اهمیت پژوهش… 11

1-5- سؤالات پژوهش… 12

2  – 1 – مقدمه. 14

2- 2-  زبانشناسی و دیدگاه‌ها 15

2 – 2- 1-  زبان. 16

2- 2- 2- تحلیل متن و گفتمان. 17

2 – 2- 3- نظریۀ سیستمی- نقشی هلیدی.. 18

2-2-4-  آواشناسی و واجشناسی.. 22

2 – 3- قرآن و دیدگاه‌ها 25

...

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

 

 

دانشگاه شیراز

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ ی زبانشناسی همگانی

 

بررسی ارجاع­ گفتمانی در زبان فارسی بر اساس مدل کاربرد شناختی

هوانگ

 

استاد راهنما:

دکتر علیرضا خرمایی

بهمن 92

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

بررسی ارجاع­گفتمانی در زبان فارسی بر اساس مدل کاربردشناختی هوانگ

 

این پژوهش به بررسی ارجاع­گفتمانی در زبان فارسی در چارچوب مدل کاربرد­شناختی هوانگ می­پردازد تا مشخص شود چه چیزی گوینده را قادر به انتخاب صورت مناسب، برای ارجاع به موجودیتی خاص می­کند و چه چیزی شنونده را قادر می­سازد که از یک صورت خاص، مرجع مورد نظر گوینده را شناسایی کند. هوانگ در این مدل سه اصل کمیت، اطلاع­مندی و شیوه را مطرح می­کند و الگوهای توزیع ارجاعی را بیان می­دارد. وی با ارائه این مدل، ادعا می­کند که مدل­های پیشین مطرح شده در ارتباط با ارجاع­گفتمانی، اشکالاتی دارند و مدل کاربرد شناختی خود را کارآمد می­داند. در این پژوهش بر اساس جمع­آوری 794 داده‌ی سوم شخص در زبان فارسی مشخص شد که در622 مورد بین دو اصل کمیت و اطلاع‌مندی توازن برقرار شده و صورت ارجاعی مناسب با توجه به الگوی ارجاعی انتخاب شده‌است و در 172 مورد با توجه به اصل شیوه صورت ارجاعی مناسب انتخاب شده است. پس ظاهراً مدل کاربرد شناختی، کارآمد است. با این حال، این مدل دارای دو اشکال بنیادی است. نخست آن­که این مدل موارد خلاف قاعده را موکول به دلایل خاص می‌کند و مطلب مشخص و واضحی در خصوص این دلایل عنوان نمی‌کند. مشکل دوم از این قرار است که برای پیدا کردن دلایل خاص می­توان به نظریه‌های دیگری در همین زمینه مراجعه کرد که اتفاقاً هوانگ خود به آن‌ها اشاره کرده است و بعضاً مشکلات آنها را برشمرده است.

کلید واژه: ارجاع ­گفتمانی، مدل کاربرد­شناختی، اصل کمیت، اصل اطلاع­مندی، اصل شیوه.

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                      صفحه

فصل اول: مقدمه

  • بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………2
  • اهمیت و ضرورت پژوهش ……………………………………………………………………………………….4
  • هدف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………..5
  • سوال پژوهش …………………………………………………………………………………………………………..5
  • روش پژوهش …………………………………………………………………………………………………………..5
  • چارچوب تحلیلی و ساختار پایان­نامه ………………………………………………………………………6

 

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین

2-1-         مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….8

2-2-         مدل سلسله­مراتبی …………………………………………………………………………………………………..8

2-2-1-  هیندز …………………………………………………………………………………………………………10

2-2-2-  لانگاکر ………………………………………………………………………………………………………..10

2-3-         مدل پیوستگی موضوعی ……………………………………………………………………………………….12

2-3-1-  تای ……………………………………………………………………………………………………………..13

2-3-2-  کلنسی ……………………………………………………………………………………………………….13

2-3-3-  چن …………………………………………………………………………………………………………….16

2-4-         مدل شناختی ………………………………………………………………………………………………………..17

2-4-1-  تاملین و تاملین و پو ………………………………………………………………………………….19

2-5-         نظریه دسترسی …………………………………………………………………………………………………….20

2-5-1-  جاربو …………………………………………………………………………………………………………..22

2-6-         نظریه مرکزیت ……………………………………………………………………………………………………….23

2-7-         مدل کاربرد­شناختی ………………………………………………………………………………………………28

2-7-1-  بلک ول ………………………………………………………………………………………………………30

2-7-2-  شیو و هوانگ ……………………………………………………………………………………………..

...

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد خرم آباد

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.A

رشته: زبان و ادبیات فارسی

عنوان:

بررسی و تحلیل دیوان ملاپریشان در مقایسه با اندیشه­های عرفانی مولانا

استاد راهنما:

دکتر علی فتح الهی

استاد مشاور:

دکتر مسعود سپه­وندی

زمستان 1391

 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

چکیده

ملا پریشان یکی از عارفان و وارستگان سده هشتم و نهم هجری است که در منطقه دلفان لرستان
می­زیسته است. از زندگی این عارف، اطلاع چندانی در دست نیست و اطلاعات ما فقط محدود به دست نوشته­های مختلفی است که توسط دوستداران فرهنگ این خطه جمع­آوری شده است. آنچه به نظر می­رسد این است که ملاپریشان فردی مسلمان و شیعه امامیه بوده است. برخلاف عده­ای که به فرقه­گرایی ودر نهایت حروفیه بودن وی اشاره کرده­اند، ایشان اهل حروفیه نبوده و احیاناً اگر از بیست و هشت حرف الفبا نیز استفاده کرده و یا اشاره نموده­اند، آنها را از بیست و هشت سوره­ی مبارک قرآن گرفته است که این حروف رموز قرآن می­باشد، نه رموز فرقه حروفیه. دیوان ملاسرشار از اصطلاحات عرفانی با استناد به آیات، احادیث معصومین و روایات می­باشد. ملا برای بیان اندیشه-ی شیعی خود از زبان لکی استفاه کرده و مخالف فارسی گویی، آرایه پردازی بوده است. دیوان وی برای تمام اقشار جوامع لک زبان و مردم کرد غیر از کردهای شمال غرب قابل درک و فهم است. ملا با اندیشه مولانا آشناو احاطه کامل بر مثنوی معنوی مولانا داشته، به تعبیری عرفا نه شیعه­اند و نه سنی! البته می­توان عرفا را به شیعه و سنی شناسنامه ای تقسیم کرد، با این وجود مولانا بر مذهب اهل تسنن بوده و ملاپریشان هم برمذهب تشیع بوده است! امّا عرفان اساساً خاستگاه علوی و شیعی دارد.

ما در تحلیل دیوان وی ابتدا ابیات را به فارسی روان برگردانده­ایم و سپس اصطلاحات عرفانی و
آرایه­های ادبی را مشخص نموده و ریشه­ی تمام آیات، احادیث و ادعیه­ها را از منابع و متون دست اوّل شناسایی نموده و در نهایت با اشعار مولانا مقابله کرده­ایم.

فهرست مطالب
عنوان                              صفحه

چکیده
مقدمه    1
فصل اوّل:
کلیات تحقیق
1-1- بیان مسأله    14
1-2- فرضیه ها و پرسش‌های تحقیق    18
1-3- اهداف تحقیق    18
فصل دوّم:
کلیات تحقیق
2-1- پیشینه‌ی تحقیق    20
فصل سوم:
روش تحقیق
3-1- روش تحقیق    22
3-2- جامعه آماری    22
3-3- ابزار گردآوری داده‌ها    22
3-4- محدویت‌های تحقیق    23
فصل چهارم:

...

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

 دکتر علی شریعتی

پایان نامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ زبان و ادبیّات فارسی

تصحیح کتاب مرآت‌الاخلاق

 و تحقیق دربارۀ آن

 استاد راهنما:

دکترمحمّدجعفریاحقی

 استاد مشاور:

دکترزهرا اختیاری

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

پیش گفتار…………………………………………………………………………………………………………… 13

تعریف مسأله………………………………………………………………………………………………………….. 14

سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. 14

سابقۀ تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 14

ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………. 14

فرضیّه ها………………………………………………………………………………………………………………. 15

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. 15

روش انجام تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 15

مقدّمه………………………………………………………………………………………………………………….. 17

دربارۀ مؤلّف…………………………………………………………………………………………………………… 17

آثار و تألیفات…………………………………………………………………………………………………………. 17

معرّفی مرآت الاخلاق………………………………………………………………………………………………. 19

اشعار کتاب……………………………………………………………………………………………………………. 19

منابع مرآت الاخلاق…………………………………………………………………………………………………. 20

نسخۀ کتاب……………………………………………………………………………………………………………. 20

تاریخ تألیف نسخه…………………………………………………………………………………………………… 20

کاتب نسخه……………………………………………………………………………………………………………. 20

مشخّصات ظاهری نسخه…………………………………………………………………………………………… 20

روش تصحیح………………………………………………………………………………………………………… 21

روش کار………………………………………………………………………………………………………………. 21

نشانه ها و رمزها……………………………………………………………………………………………………… 21

نثر کتاب……………………………………………………………………………………………………………….. 22

ویژگی های زبانی نسخه……………………………………………………………………………………………. 22

صنایع ادبی……………………………………………………………………………………………………………. 24

رسم الخطّ نسخه…………………………………………………………………………………………………….. 26

اخلاقیّات…………………………………………………………………………………………………………….. 28

اندرزنامه نویسی در ادبیّات پیش از اسلام……………………………………………………………………. 29

کتاب ششم دینکرد…………………………………………………………………………… 30

پندنامۀ بزرگمهر……………………………………………………………………………………. 30

اندرزهای آذرباد مهرسپندان……………………………………………………………………… 30

اندرزاوشنر دانا…………………………………………………………………………………… 31

اندرزخسرو قبادان……………………………………………………………………………… 31

اندرز دانایان به مزدیسنان………………………………………………………………… 31

اندرز پوریوتکیشان…………………………………………………………………………. 31

خویشکاری ریدگان………………………………………………………………………… 31

دادستان مینوی خرد………………………………………………………………. 32

رسالۀ یوشت فریان و اخت………………………………………………………………………. 32

سنّت اندرزنامه نویسی در دورۀ اسلامی………………………………………………… 34

اخلاق علایی…………………………………………………………………………………………… 38

اخلاق جلالی……………………………………………………………………………………… 38

اخلاق منصوری……………………………………………………………… 37

اخلاق محسنی………………………………………………………………………………………………… 38

نصیحت الملوک ها در دورۀ اسلامی………………………………………………… 38

نصیحت الملوک امام محمّد غزّالی………………………………………………………………. 39

نصیحت الملوک سعدی…………………………………………………………………………… 39

آداب الملوک……………………………………………………………………………….. 39

آداب سلطنت و وزارت………………………………………………………………… 39

اخلاقیّات درشعرفارسی………………………………………………………. 40

اخلاقیّات درنثر فارسی…………………………………………………………. 42

تاریخ بیهقی…………………………………………………………………………………………… 42

قابوس نامه………………………………………………………………………………………… 43

کلیله و دمنه………………………………………………………………………………………… 43

سندباد نامه………………………………………………………………………………………….. 43

مرزبان نامه…………………………………………………………………………………………………….. 44

جوامع الحکایات و لوامع الروایات………………………………………………………………………………. 44

اخلاق الاشراف…………………………………………………………………………………………………………. 44

انوارسهیلی…………………………………………………………………………………………………………………. 45

متن کتاب……………………………………………………………………………………………… 49

دیپاچه………………………………………………………………………………………………………………….. 50

صورت اولی درعلم فراست…………………………………………………………………………………. 56

آینۀ اوّل در شرافت علم فِراست……………………………………………………………………………….. 56

آینۀ دوم درشناخت علاماتِ مزاجِ معتدل…………………………………………………………………….. 58

عکس اوّل در مزاج معتدل…………………………………………………………………………………………. 58

عکس دوم درعلاماتِ مزاجِ دماغ…………………………………………………………………………….. 59

عکس سوم دراحوال چشم……………………………………………………………………………………………. 60

احوال زبان……………………………………………………………………………………………………………… 60

احوال روی……………………………………………………………………………………………………………. 61

احوال گردن……………………………………………………………………………………………………………….. 61

عکس چهارم در مزاج چشم ها در حرکت………………………………………………………………………. 61

احوال زبان………………………………………………………………………………………………………… 62

عکس پنجم در ذکرِ احوالِ آواز………………………………………………………………………………….. 62

عکس ششم در احوالِ دل…………………………………………………………………………………………. 62

آینۀ سیم در مقتضیاتِ اسنانِ اربعه……………………………………………………………………………… 63

عکس اوّل سنِّ نما…………………………………………………………………………………………………. 63

عکس دوم در سنِّ جوانی……………………………………………………………………………………………….. 64

عکس سیم در سنِّ شیخوخت………………………………………………………………………………. 65

عکس چهارم در سنِّ کهولت………………………………………………………………………………….. 67

آینۀ چهارم در مقتضای سایرِ اصنافِ آدمیان………………………………………………………………….. 68

عکس اوّل در اخلاق حاصله به اسبابِ خارجه و امورِ عارضه………………………………………………………… 68

عکس دوم در اخلاقِ حاصله به سبب شهرها و مسکن ها و هواها……………………………………………….. 70

آینۀ پنجم در ذکرِ طرقِ معرفتِ اخلاقِ مردم…………………………………………………………………. 72

عکس اوّل در طرقِ معرفت اخلاق……………………………………………………………………………. 72

عکس دوم در بیان اموری که رعایت آن در طرق مذکوره واجب است………………………………………….. 76

آینۀ ششم در ذکرِ علاماتِ امزجۀ کلیه………………………………………………………………………… 79

عکس اوّل در علامات امزجۀ کلیۀ عامّه………………………………………………………………………. 79

علاماتِ مزاجِ حارّ……………………………………………………………………………………………… 79

علاماتِ مزاجِ بارد……………………………………………………………………………………………………. 79

علاماتِ مزاجِ رطب……………………………………………………………………………………. 79

علاماتِ مزاجِ یابس……………………………………………………………………………. 80

علاماتِ مزاجِ گرم و خشک………………………………………………………………………………. 80

علاماتِ مزاجِ حارِّ رطب………………………………………………………………………………………. 81

عکس دوم در بیانِ کیفیّتِ حصولِ طریقِ این علم…………………………………………………………… 81

عکس سیم در ذکرِ اموری که شناختِ آن در باب فراست، لابد است……………………………………….. 82

آینۀ هفتم در فرقِ میان علم فراست و علوم قریبه به آن………………………………………………….. 83

عکس اوّل اموری که ردِّ آن به اصول علمیّه ممکن نیست………………………………………………………………. 83

عکس دوم علم استدلال به خطوط کف دست ها……………………………………………………………………. 84

عکس سیم علم شانۀ گوسفند……………………………………………………………………………………… 84

عکس چهارم ضاعتِ قیافه……………………………………………………………………………………………….. 84

عکس پنجم علوم هندسۀ آب ها…………………………………………………………………………… 86

عکس ششم علم معادنِ فلزّات……………………………………………………………………………… 86

عکسِ هفتم علمِ استدلال به احوالِ سماویه………………………………………………………………………. 86

آینۀ هشتم در حکایاتِ جمعی که به فراست، حکم ها نموده اند………………………………………. 87

آینۀ نهم در دلایلِ اعضای جزئیه………………………………………………………………………………… 91

عکس اوّل در دلایلِ موی……………………………………………………………………………………………. 92

عکس دوم در دلایل پیشانی……………………………………………………………………………………………… 92

عکس سیم در دلایل ابرو……………………………………………………………………………………………… 93

عکس چهارم در دلایل چشم………………………………………………………………………………. 93

عکس پنجم در دلایل پلک و مژه……………………………………………………………………… 95

عکس ششم در دلایل بینی……………………………………………………………………………. 96

عکس هفتم در دلایل دهن………………………………………………………………………… 96

عکس هشتم در دلایل روی………………………………………………………………….. 96

عکس نهم در دلایل گوش………………………………………………………….. 97

عکس دهم در دلایل خنده………………………………………………………………………….. 97

عکس یازدهم در دلایل گردن…………………………………………………………………………… 97

عکس دوازدهم در دلایل بدن……………………………………………………………. 98

عکس سیزدهم در دلایل کتف و پشت………………………………………………………………… 98

عکس چهاردهم در دلایل قدم و ساق………………………………………………………………………… 98

آینۀ دهم در معرفتِ ضوابط و لوازمِ حُسنِ صوری………………………………………………………… 99

عکس اوّل در علامات حُسنِ صوری………………………………………………………………………………….. 99

عکس دوم در حلیۀ همایونِ حضرتِ سیّدِ انبیا و یوسف صدّیق…………………………………………………… 100

در ذکرِ حُسنِ یوسف…………………………………………………………………………………………….. 101

عکس سیم در حقیقت و فوایدِ حُسن………………………………………………………………………………………………. 102

صورت ثالثه در بیانِ علم اخلاق………………………………………………………………………………… 104

آینۀ اوّل در شرفِ علم اخلاق……………………………………………………………………………………… 104

آینۀ دوم در بیانِ فضایلِ اخلاق……………………………………………………………………………………. 106

آینۀ سیم در ذکرِ عدالت و اقسام عادل………………………………………………………………………….. 109

آینۀ چهارم در بیانِ انواعِ رذایل……………………………………………………………………………………. 111

آینۀ پنجم در معالجۀ امراضِ نفس………………………………………………………………………………… 114

علاجِ جهل بسیط…………………………………………………………………………………… 114

علاجِ جهلِ مرکّب……………………………………………………………………………………………… 114

علاجِ حدّت و شدّتِ غضب………………………………………………………………………………………… 114

علاجِ جبن و بددلی………………………………………………………………………………………………… 116

علاجِ حرص بر اکل و شرب………………………………………………………………………………………….. 117

علاجِ بطالت…………………………………………………………………………………………………………………….. 118

علاجِ حزن……………………………………………………………………………………………………………. 118

حسد……………………………………………………………………………………………………………. 118

آینۀ ششم در فضیلتِ محبّت………………………………………………………………………………………. 119

آینۀ هفتم در سببِ محبّت و الفتِ عامّه………………………………………………………………………….. 121

آینۀ هشتم در آدابِ مصاحبت و معاشرت………………………………………………………………………. 123

آینۀ نهم در نصیحت حکما…………………………………………………………………………………………. 125

آینۀ دهم در نصیحتِ حضرت سیّدِ انبیا، علی مرتضی را…………………………………………………….. 126

صورت ثالثه در ذکرِحقیقتِ محبّت و صفتِ محبّ………………………………………………………… 129

آینۀ اوّل در ماهیّت عشق……………………………………………………………………………………………. 130

آینۀ دوم در شدایدِ محبّت و اقسام ِآن…………………………………………………………………………… 133

دراشاراتِ عشقِ حقیقی و شواهدِ آن……………………………………………………………………. 135

آینۀ سوم در ذکرِ صفات عاشق……………………………………………………………………………………. 136

آینۀ چهارم در صفاتِ معشوق و محبوب……………………………………………………………………….. 139

آینۀ پنجم در معالجۀ عقلیّۀ مرضِ سودا………………………………………………………………………….. 152

آینۀ ششم در نصیحتِ عشّاق و موعظۀ اربابِ شقاق………………………………………………………….. 157

خاتمه در ذمِّ اتباعِ هوا……………………………………………………………………………………………… 159

توضیحات و تعلیقات………………………………………………………………………………………………. 162

فهرست ها…………………………………………………………………………………………………………….. 185

کتاب نامه……………………………………………………………………………………………………………… 219

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد زنجان

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A. )

رشته: زبان و ادبیات فارسی

عنوان:

تصویر های شاعرانه سیمین بهبهانی و شفیعی کدکنی از منظـر نقد زن مدار

استاد راهنما:

دکتر نزهت نوحی

استاد مشاور:

دکتر عبدالحسین سرامی

بهار – 1389

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فهرست مطالب

چکیده………………………………………………………………………… 1

مقدمه……………………………………………………………………….. 2

نگاهی به مذهب اصالت زن…………………………………………………. 4

نگاهی به تاریخ………………………………………………………… 6

زن در اذهان فرانسوی و انگلیسی……………………………………… 9

زن در اذهان آمریکایی…………………………………………………. 9

زن در آرای یهودیت و مسیحیت…………………………………….. 10

زن در آرای اسلامی………………………………………………….. 12

ظهور زن پس از یک دوره ی تاریخی سخت…………………………. 13

جنس دوم آری یا خیر………………………………………………… 15

عشق در باور مرد و زن……………………………………………… 16

تخریب چهره ی زن در کلام بزرگان………………………………… 17

زن در آرای زرتشت…………………………………………………. 22

زن در اندیشه ی اعراب جاهلی………………………………………. 23

دیدگاه اسلام در قبال زن و پاسخ به اشکالات…………………………….. 25

الف-  کار زن سخیف یا مستحسن……………………………………. 27

ب-  نقصان خلقت زن………………………………………………… 28

پ- آفرینش زن و زایش گناه…………………………………………. 29

ث- زن عامل فریب………………………………………………….. 30

ج- زن مظهر شهوت یا نماد محبت………………………………….. 30

چ- برآیند اندیشه های پیشین در نظریات روانشناختی……………….. 32

ح- مهر اقدامی دوسویه و وحدت آفرین………………………………. 34

خ-  زن تجلی جمال الهی…………………………………………….. 35

حق رأی و حضور زنان در اجتماع از منظر اسلام………………….. 36

زن از منظر اسلام جنسی یا انسانی……………………………………….. 37

حقوق زن در اجتماع از منظر قرآن………………………………………. 38

تساوی یا تمایز، تشابه یا تفاوت……………………………………………. 39

اظهار وجود زنان دغدغه ای برای مردان………………………………… 41

تعدد زوجات تأییدی بر تمام عیار نبودن زن………………………………. 41

نقصان عقل طرحی اسلامی یا تهمتی غربی؟…………………………….. 43

زن، الهه ی درون و رجعت به فترت…………………………………….. 45

نگاهی گذرا به سیمای زن در ادوار مختلف شعر پارسی………………… 50

زن سوژه ی شعرا……………………………………………………. 50

زن خالق اثر و آفریننده شعر…………………………………………. 55

تغییر نگرش به زن از دوره بازگشت تا مشروطه…………………… 59

زن بود شعر خدا مرد بود نثر خدا………………………………………… 73

نوع نگاه در ایجاد تصویر………………………………………………… 85

تصاویر شاعرانه از نظرگاه سیمین………………………………….. 86

وزن و تصویر………………………………………………………… 87

تصاویر شاعرانه از نظرگاه سرشک………………………………….. 95

بررسی و تحلیل تصویر های زنانه……………………………………… 111

صبورانه ها…………………………………………………………. 112

مادرانه………………………………………………………………. 120

شکوایه ها…………………………………………………………… 141

کولی واره ها……………………………………………………….. 174

عاشقانه ها…………………………………………………………… 181

روابط عاطفی غیرعرفی و غیر اخلاقی……………………………. 217

احساس ضعف، نیاز به تکیه گاه، وصال، تسلیم و شرم و حیا……… 229

فریب خرافه انگاری و خوش باوری……………………………….. 251

اشاره به اندام  های بدن…………………………………………….. 268

آرایش، پوشش،زیور و زینت آلات زنانه………………………….. 275

تصاویر در مضامین مشترک سیمین و سرشک………………………… 284

ماحصل این همه گفتار…………………………………………………… 293

فهرست منابع و مأخذ

چکیده

برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید



لینک بالا اشتباه است

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

       
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1395 | نظرات ()